El xou cooking del mediàtic Marc Ribas ha fet les delícies del públic que ha omplert l’Espai Gastronòmic
‘Vint Anys de Fira’, d’Oli Castelló Alsina i en categoria Fruitat Verd Amarg; ‘Oli Padrí’, de Mas Montseny i en categoria Fruitat Verd Dolç i ‘Terrall de Sant Isidre’, de la cooperativa Sant Isidre de les Borges Blanques en la categoria Fruitat Madur han estat distingits segons el Panell de Tasts Oficial d’Olis Verges d’Oliva de Catalunya com els millors olis de la 57a edició de la Fira de l’Oli Qualitat Verge Extra i les Garrigues. A banda, i dins de les categories fruitat verd amarg i fruitat verd dolç, s’ha guardonat també amb un accèssit en cada una d’elles els olis ‘Les Trilles’ i ‘1921’, elaborats tots dos per Camp de Bellaguarda SCCL.
L’entrega de premis ha estat presidida per la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, qui ha visitat aquesta tarda la Fira desprès de signar al llibre d’honor de l’Ajuntament de les Borges. Jordà ha lloat els valors d’un producte, l’Oli Qualitat Verge Extra i les Garrigues, que destaca com una de les riqueses gastronòmiques del país i és reconegut arreu: “qui tasta un dels vostres olis es converteix en consumidor per sempre”, ha explicat per posar en valor el caràcter singular de l’or verd garriguenc. Juntament amb Jordà, han participat també a la cerimònia d’entrega l’alcalde de les Borges, Enric Mir; el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Jaume Setó; i el president de la DOP les Garrigues, Enric Dalmau.
Durant la tarda d’aquest primer dia de fira, l’afluència de públic ha estat destacada i actes com ara les demostracions gastronòmiques de l’Escola d’Hoteleria de Lleida han fet les delícies del públic familiar que ha gaudit especialment també amb el xou cooking del televisiu Marc Ribas.
Programa de dissabte 18
La 57a Fira de l’Oli Qualitat Verge Extra i les Garrigues continua demà amb la visita del conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet, a les 10.00 h, la presentació del catàleg d’experiències oleoturístiques del les Garrigues i el Segrià Sec i, durant el matí, un seguit de tallers i demostracions gastronòmiques a càrrec de reconeguts xefs catalans com ara la youtuber Anna Recetas Fáciles o Lluís Bonillo i Jesús Gimena. A la tarda, en concret a les 19.30 h, es proclamarà com a ambaixadors de l’Oli de Qualitat en Tatxo Benet i l’Ares Teixidó dins d’un acte que presidirà la Consellera d’Empresa i Coneixement Àngels Chacón. Durant tota la jornada, l’Espai Ludoteca acollirà activitats pels més petits. A la nit, a la Sala Grums, Àngels Chacón presidirà el sopar de l’expositor i l’acte d’entrega de premis dels diferents concursos firals i diplomes a les millors iniciatives comercial, empresarial i turística de la comarca.
Els olis premiats de la 57a edició
FRUITAT VERD AMARG
1R PREMI:
OLI CASTELLÓ ALSINA
20 ANYS DE FIRA
ACCÈSSIT:
CAMP DE BELLAGUARDA SCCL
LES TRILLES
FRUITAT VERD DOLÇ
1R PREMI:
MAS MONTSENY
OLI PADRÍ
ACCÈSSIT:
CAMP DE BELLAGUARDA SCCL
1921
FRUITAT MADUR
SANT ISIDRE DE LES BORGES BLANQUES I SECCIÓ DE CRÈDIT SCCL
TERRALL DE SANT ISIDRE